Sunday, July 7, 2013

Alam Dewasa (Kmp)

Assalamualaikum...

Hello. I am kmpians. Haha
Sebulan dah duduk kat kolej matrikulasi perlis ni. And of course my life sangat berbeza kat sini.  Kena independent. Semua kena buat sendiri. Biasalah.  Budak asrama lah katakan. Hmm  but it's okay. Yang paling teruk adalah... aku homesick! Sangat-sangat. Tak pernah pisah jauh dari family. So agak kekok bila hidup dengan orang lain kat sini. And I miss meersing soooooooo much.  I miss my friends soooooooo much. I miss everything.

Jadi student matrik memang sangat busy. Tak banyak masa untuk bersosial. Serious. Pergi kelas dari pukul 8 pagi sampai 4 petang. Balik bilik siapkan assignment sampai maghrib. Malam pulak study balik semua subjek even 4 subjek je Kat sini. Kalau tak ngadap buku memang tak sah. And seriously kat sini aku tak bosan langsung ngadap buku hampir 24 jam. Tak macam kat rumah. Ngadap buku adalah perkara yang paling aku menyampah. Haha. Kena ubah perangai buruk tu.

roommates kat sini mostly ok je. Takde yang buat aku rasa annoying. Hajar, Shida, Nadia, Nora and Ain. Semuanya kepala gila2. Tapi tu lah aku, still rasa kekok lagi. Susah nak ngam dengan orang yang aku baru kenal. At least makan masa setahun untuk buat aku rasa selesa dengan sesiapa pun. Tapi roommates aku ok je. Jenis tak kesah.

Eirna and maya. Sahabat yang tak pernah jemu bersama aku. Thanks sangat-sangat sebab sudi teman aku bila aku perlukan. Macam yang nabilah pernah cakap ''kawan lama paling terbaik". And now aku rindu nabilah sangat2. Tak sabar nak balik raya. Nak together2. Boleh jalan sama2. Hmmm sedihnya :(


Kbye.
♥ tulus dan ikhlas dari lubuk hati yang dalam ♥

No comments:

Post a Comment

no copycat please!