Wednesday, July 20, 2011

Camping KOKO

assalamualaikum... :)

petang jumaat lepas aku join kem koko dekat D'muara . alah,, dekat tempat budak2 PLKN tu larrr :)
ok...firstly aku dan juga beberapa budak yang lain gerak sana nak dekat pukul 6 petang..terpaksa gerak lambat sebab petang tu hujan . truck askar pulak 1 je yang angkut kitorang..so, budak2 rebut nak naik dulu lah ...aku, nabila, ct, dayah dengan arina naik lambat sebab malas nak rebut2 macam budak2 . kitorang pun tak nak duduk sempit2...sementara tunggu giliran tuh kitorang dengar cerita dongeng dari Fatin Ultraman . HAHA . bijak budak tu :)

ok . aku nak skip cerita nih . hee :)
second day aku rasa better . tak bosan sangat . tapi sangat sangat memenatkan . pagi pagi bagon . senam2 jap..pastu kena gerak untuk jungle trakking . kitorang masuk hutan . luar dari kawasan PLKN tu . penat dhoo nak sampai sana . rasa puas berjalan . tapi tak sampai2 .

1st masuk hutan tu memang excited . tiba tiba ade traffic jam pulak kt situ an . rupenye jalan dia berlumpur . dan laluan titi yang sedia ade dah musnah . so kena bina jap . agak sangkut lah time nak msuk . laluan dia agak mencabar . habes kasut aku ! >.< . elok2 putih . balek2 je jadi kelabu . ok . fine takpe. and then for 2nd time kena lalu sungai . tapi ade titi ok? :) then dah separuh jalan kena patah balek sebab laluan seterusnya tak selamat . penat kot masuk hutan tu ..tiba tiba kena patah balek pulak! then terpaksa lah . dah sampai semula dekat sungai tadi . tup tup tak boleh lalu . air sungai dah naik . alamak! terpaksa tunggu cikgu mintak bantuan . then dalam 15 minit gitu dapat lah bantuan and bla bla blaa.....dapat lah keluar dari hutan !

sebelah petang pulak ade aktiviti lagi .
* flying fox
*turun tali (aku tak tahu nama dia ape sebenarnye >.<)
*bina istana pasir tinggi2
*bina model pondok
*melepasi halangan (macam budak2 PLKN buat tu lah )

bagi aku semua aktiviti ok lah . memuaskan . tapi aku paling suka part melepasi halangan . FAKA jadi penghibur dhoo! tak boleh blarr aku ingat dia an . siape yang group 5 and 6 je tahu ape yang si Faka tu buat . bergalak kot ! tapi kitorang cuba tahan ketawa . tapi malangnya GAGAL!

then part turun tali tu best sebab dapat tengok budak2 yang naek dulu tu jerit2 . ade yang nak nanges . HAHA . aku naik part last2 lah . sebab group aku sampai lambat . mula2 memang agak gayat . aku takot tali tu putus jek! tapi alhamdulillah tak macam tu . aku turun dengan selamatnye . tinggi wooo tempat tu .

 and malam pulak macam biase dengar ceramah je . pastu ade night walk . biase2 jek . tak bosan sangat . malam last , aku , arina , nabilah , ct  dan dayah bergalak je . kitorang duk satu khemah . ct lah yang mulakan lawaknya . sampai takleh berhenti ketawa . macam2 diorang buat . yang aku hanya mampu ketawan je . kesian makcik Mon sakit badan >.< . makcik Yen pulak ade peminat .wwwoooooo! hebat betol ade secret admire ! . HAHA .

dan akhir sekali majlis penutupan . bagi2 hadiah and bla bla....
perkara yang paling menggembira kan kami2 sebagai peserta2,, kami diberi peluang untuk balas dendam balik dekat fasilitator2 dan cekgu2 yang t'libat . tapi tak semua . kesian diorang kena campak dekat laut . shahir orang 1st kena . HAHA . pastu kak Nad pulak macam nak nanges je aku tengok muka dia bila kena tarik dengan kitorang .
paling tak bole blaa cekgu ros pon kena jugak . budak laki pakat2 angkat cekgu . cekgu pulak merelakan diri . cekgu zaki pulak cepat2 nyorok dalam kereta . terus lock . so , budak2 takleh tangkap cekgu . abes kereta cekgu kena goyang . macam ape dah budak2 tu buat . HAHAHA

dah la . takat ni je nak cerita . dah panjang ni . mesti bosan kan?
ye aku tahu memang bosan pon
btw, thanks sudi bace .

ni lah antara gambar2 yang aku dapat . dapat pun dari fb Akila Akmal nie
sory dek akak amek yek (>.<) harap tak marah . lagipon amek cikit jek :)
thanks jugak untuk sir syafiq..saya amek dari album sir nih . heee :)




*nie lah balai tempat kitorang selalu kumpul




*alahai! cube tengok baju merah dengan hitam tu . semacam je dye pandang >.<'




*nie time group 5 & 6 kena denda cuci pinggan . group laen pon kena jugak :)




 *pergh! burok aku dekat sini -.-'




*kesian sir >.<




*apsal lah cam m'belakang kan aku nih? -.-'




 *cute giler muke budak baju oren tu >.<




*nie baru lah semua nye comel :)


Kbye :)
♥ tulus dan ikhlas dari lubuk hati yang dalam ♥

No comments:

Post a Comment

no copycat please!