Friday, July 8, 2011

takpayahnakkurangajarsangatlahmakcikhoi!

assalamualaikum....

hee.. saje nak tarok title macam tuh . bukan sebab takde spacebar oke? tuh akibat nya bila aku naek hangen dengan someone nih .
bermula nye pada suatu petang yang agak panas . ade someone (A) nih baru je keluar daripada toilet aww..lepas tu, ade lah orang lain (B) datang nak masuk pulak . lepas si A tuh dah keluar, A dengan B pun bertembung lah . ade lah terlanggar sikit . tak banyak pon .
tapi yang tak bagusnye si A nih spesies yang tak reti jage mulot . mulot tuh takde insurans langsung . ikot suka hati dia jek nak cakap orang macam2 . dia boleh pulak cakap si B tu GILA . u know gila? tahu kan . cubalah banyangkan kalau diri kita sendiri yang kena . orang cakap kita gila . marah ke tak? tak payah cakap tak lah . dah tentu tentu lah marah . takde maknenye tak nak marah .

and . and . andddd....cuba lah bayangkan kalau kejadian tu berlaku dalam satu family dalam satu rumah . bayangkan si A tu sebagai seorang anak . and si B tuh sebagai ibu kandung pada si A tuh . ape agaknya perasaan seorang ibu tuh bila anak dia dengan megah nye cakap mak dia sendiri GILA ?
kuranghajar ke tak tuh? ish ! aku kalau lah dapat orang macam tuh memang sepak sepak tahu tak . rasa macam grrrrrr -.- !

dan dekat sini aku nak kasi pendapat sikit berdasarkan cerita dekat atas tuh . ade satu incident yang lebih kurang terjadi macam tuh jugak lah . jadi depan mata aku . tapi aku tak nak cerita dekat sini . nanti aku rasa macam ggrrrrr -.- . dah lah . aku nak bagi pendapat nih

ok . 1st nak cakap . kau . kau . dan kau yang berkenaan tuh tak payah nak berlagak bagos sangat eh . jangan ingat bila kau dah ade duit , semua benda kau boleh beli, suka suka hati jek nak hina orang ok? ingat sikit . orang yang hina tuh same jek macam kau . kalau kau hina orang . kau tuh jauh lebih hina tahu tak .

and jangan ingat kalau aku suka bila jumpe orang macam kau ! takde adab langsung . dengan orang lain pandai pulak mengajar 'jangan kurang ajar' dengan orang lain konon nye . tapi kau tuh paku dulang paku serpih . perangai tuh jage sikit boleh tak ? at least hormatlah orang yang lebih tua dari kita . dah kalau kau sendiri tak reti nak hormat orang , tak payah harap lah orang nak hormat kau . termasuk aku ok!
haaiiiisssshh..bila di ingat2 kan semula .memang aku panas kau tahu? even benda macam nih tak jadi dekat aku lagi . tapi aku dapat tengok incindent macam nie depan mata aku .

Ya ALLAH . bersabar jelah kan .

aku tak nak cerita lebih lebih . nanti menyasar pulak .
dah la . nak tenangkan diri dulu nih

Kbye :)
♥ tulus dan ikhlas dari lubuk hati yang dalam ♥

No comments:

Post a Comment

no copycat please!