Friday, September 2, 2011

assalamualaikum... :)

Update dan terus update .
Tapi update kali ni agak bermakna . Ianya satu ingatan untuk semua dan aku jugak :)

Ok . Start .
Bila hati dah tertutup untuk Tuhan Yg Maha Esa , semuanya jadi tak betul . Fikiran pun jadi makin sempit .
Tak fikir soal halal dan haram . Apa yang orang nasihat semua tak nak dengar . Nak ke jadi macam tu ?
Aku ? TAKNAK la :)

Ok . Tu intro je . hee :)

Ni yang betul2 .

Aku rasa macam nak bawak diri . Yeah ! BAWAK DIRI . Tapi bawak pergi mana ? Aku pun tak tahu .
Dulu, sekali dah aku pernah bawak diri dalam sebulan gitu.. Orang call , mesej , nak jumpa , semua aku tak nak . Dekat rumah pulak aku duduk sorang2 . Lebih banyak diamkan diri dari bersuara , apatah lagi nak senyum . Memang payah gila . Tak macam biasa , bergurau dengan family .

Time tu aku ingat lagi . Nabilah banyak kali mesej + miss call aku . Tapi aku tak hiraukan pun . Aku tak fikir sesiapa pun time tu . Otak aku kosong . Tak tahu kenapa . Kesian kawan baek aku tu . Sorry sangat2 . Kecewa time tu susah nak hilang . Dalam sebulan tu aku duduk sorang2 dalam bilik macam orang sakit tahu tak ? Tak nak makan , tak nak keluar , tak nak itu , tak nak ini . Semuanya TAK NAK lah senang cakap . Sampai lah satu masa, pergi holiday dengan family dekat Medan . Dekat situ aku mula rasa tenang . Mula muhasabah diri . Flashback dengan apa yang aku pernah buat . Kecewanya memang tak terkata . Rasa terkilan sangat2 . Menangis macam orang mati laki kononnya . Bila dah nangis memang susah lah nak stop . Nak lepaskan semuanya . Nangislah lama mana pun . Kecewa tu memang tak kan hilang .

Satu hari , aku dah jumpa jalan penyelesaiannya . Aku perlu kembali padaNya . Setelah sekian lamanya . Tahu tak macam mana rasanya bila kita jadikan PENCIPTA kita sebagai peneman sepanjang hidup ? JadikanNya sebagai tempat kita luahkan perasaan ? Memang tenang yang amat sangat2 . Tenangnya memang tak terkata . Setelah sekian lama aku agak jauh dariNya , ketenangan yang tak pernah aku rasa , kini dapat aku rasakan .

Sekarang, aku try nak ubah segalanya . Muhasabah diri . Itu jalan terbaik .
Kita tak tahu apa yang Tuhan rancangkan untuk kita . Baik atau buruk, semua tu kita kena terima dengan redha . Semua tu dah pun tertulis untuk kita . Kuasa Tuhan tiada siapa dapat menolak . semua tu pasti ade hikmah .


" semakin banyak derita menghimpit kita , semakin dekat rahmat dariNya menghampiri kita . . . "


Kbye :)


♥ tulus dan ikhlas dari lubuk hati yang dalam ♥

No comments:

Post a Comment

no copycat please!